درباره آنتالیا

آنتالیا بزرگترین شهر ترکیه در ساحل مدیترانه است و در واقع بزرگترین شهر بین المللی ساحلی ترکیه به شمار می آید.سفر به آنتالیا ترکیبی از تفریحات ساحلی و بازدید از فرهنگ سنتی ترکی و اماکن تاریخی را برایتان به ارمغان می آورد. کودکان عاشق پارک های ساحلی، پارک های آبی آنتالیا و همین طور دلفین لندهای آنتالیا می شوند و بزرگترها می توانند از امکانات رفاهی اقامتگاه های لوکس ساحلی آن استفاده کنند و یا از اماکن تاریخی شهر دیدن کنند.

ایده آل ترین زمان برای بازدید از آنتالیا

آنتالیا در ماه های تابستان آب و هوای خشکی دارد و به ندرت پیش می آید که در فصل تابستان، روزهای بارانی را تجربه کند، اما معمولا در فصل زمستان، بارش باران در آنتالیا بیشتر است. دمای میانگین هوای آنتالیا در روزهای تابستانی 27 درجه سانتیگراد و در روزهای زمستانی 16 درجه سانتیگراد است. توریست ها معمولا در ماه های جولای و آگست به آنتالیا سفر می کنند، اما در نظر داشته باشید که این ماه ها، آنتالیا به شدت شلوغ و مملوء از توریست است و اگر اهل شلوغی نیستید، این ماه ها را برای سفر به آنتالیا انتخاب نکنید.حول و حوش ماه آپریل، آنتالیا ایده آل ترین هوای خودش را تجربه می کند و برای آفتاب گرفتن و تفریحات ساحلی بسیار مناسب است. می توان گفت سفر به آنتالیا در ماه آپریل حتی از ماه های تابستانی هم بهتر است و به نسبت خلوت تر هم هست.

فرودگاه آنتالیا

فرودگاه آنتالیا یک فرودگاه بین المللی است که در 13 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر آنتالیا در ترکیه واقع شده است و سومین فرودگاه شلوغ ترکیه محسوب می شود. فرودگاه آنتالیا، مثل فرودگاه بدروم و دالامان، یکی از فرودگاه های اصلی در جنوب غربی ترکیه به شمار می آید.

ویزا و پاسپورت

برای سفر به آنتالیا نیاز به ویزا نخواهید داشت و با آسودگی کامل با یک پاسپورت می توانید یک تور ارزان آنتالیا رزرو کنید و آماده سفر شوید.

هتل های آنتالیا

آنتالیا هتل های بی نظیر متعددی دارد که در آن ها انواع و اقسام تفریحات مفرح برای توریستان فراهم شده است.توریستان در آنتالیا معمولا بیشتر زمان خود را در این هتل های جذاب و منحصر به فرد سپری می کنند، از پارک های آبی هتل خود و دیگر امکانات رفاهی آن استفاده می کنند. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که آنتالیا پر از اماکن جذاب و دیدنی است که بهتر است زمانی از سفرتان به آنتالیا را به بازدید از آن ها نیز اختصاص دهید، به این منظور می توانید هتلتان را نزدیک به اماکن گردشگری آنتالیا انتخاب کنید. به هر حال کارشناسان با تجربه ما در آذین گشت به شما مشاوره می دهند تا بهترین هتل های آنتالیا را بنا بر نیازتان و همین طور بودجه تان انتخاب کنید.

مراکز خرید آنتالیا

خیابان های رنگارنگ آنتالیا پر از بازار و فروشگاه های جذاب و دیدنی است. برای تجربه یک خرید محلی می توانید به منطقه قدیمی آنتالیا (کلیسی) بروید و در خیابان های باستانی آن قدم بزنید و از فروشگاه های آن دیدن کنید. همچنین می توانید به شنبه بازار لارا، بزرگترین بازار خیابانی آنتالیا بروید تا با فرهنگ محلی های ترکی بیشتر آشنا شوید. همچنین می توانید به بزرگترین مرکز خرید آنتالیا یعنی تراسیتی در منطقه لارای آنتالیا بروید. مرکز خرید تراسیتی ظاهری لوکس تر دارد و برندهای مختلف در آن شعبه دارند.

ارز ترکیه

ارز رایج در ترکیه لیره است. شما می توانید از صرافی های ایران، پول خود را به لیره تبدیل کنید.

صحبت کردن با مردم ترکیه

همان طور که می دانید زبان رسمی شهرهای ترکیه، زبان ترکی است. کارمندان هتل، گارسون های رستوران ها و فروشنده ها در آنتالیا معمولا به زبان انگلیسی نیز مسلطند و شما می توانید با زبان انگلیسی هم با آن ها صحبت کنید. اما در کل به شما توصیه می کنیم چند کلمه رایج ترکی را قبل از سفرتان به آنتالیا یاد بگیرید تا در مواقع لزوم از آن ها استفاده کنید.

وسایل حمل و نقل شهری در آنتالیا

در آنتالیا می توانید از تاکسی های زرد رنگ شهری استفاده کنید یا برای چند روز اقامتتان در آنتالیا یک ماشین اجاره کنید. همچنین می توانید با اطلاع از مسیرها، از تراموا، اتوبوس های شهری و یا مینی بوس های موجود در شهر برای رفت و آمد به اماکن تاریخی آنتالیا استفاده کنید.