021-88060535

@Column1

آیا پیدا کردن کار در تایلند آسان است؟ آیا کشور تایلند برای کار خوب است؟ آیا می توان برای کار و زندگی به تایلند سفر کرد؟ این سوالات، سوالاتی هستند که این روزها زیاد پرسیده می شوند. اگر شما هم این سوالات را در ذهن دارید، بهتر است که ادامه مطلب را از دست ندهید. در ادامه هر آنچه باید درباره پیدا کردن کار در تایلند و مهاجرت به تایلند برای کار بدانید را برایتان شرح داده ایم.

@val3

همه چیز درباره پیدا کردن کار در تایلند

چگونه در تایلند کار پیدا کنیم؟

اولین سوالی که معمولا در مورد کار در تایلند پرسیده می شود، این است که یک نفر باید اول کار پیدا کند و بعد راهی تایلند شود یا باید در تایلند به دنبال کار بگردد؟ جواب مختصری که می توانید برای پاسخ به این سوال به شما بدهیم، این است که بستگی دارد! حالا اگر برایتان سوال پیش آمده که دقیقا به چه چیزی بستگی دارد، باید به شما بگوییم که معمولا کارفرمایانی که کار معمولی و سطحی با حقوق کم برای کارمندانشان در نظر گرفته اند، در همان تایلند به دنبال کارمند می گردند و این یعنی شما برای پیدا کردن چنین کارهایی باید در این کشور دنبال کار بگردید.

اما نکته اینجاست که خیلی از کارفرامایانی که حقوق بالای 80 هزار بات را برای یک کار در نظر دارند، در خارج از تایلند هم به دنبال نیروی حرفه ای می گردند و این یعنی شما می توانید در وب سایت های کاریابی و در حالی که هنوز در کشور ایران هستید، چنین کاری را پیدا کنید و از طریق اسکایپ یا نرم افزارهای دیگر مصاحبه شغلی خود را انجام دهید و وقتی که خیالتان از بابت پیدا کردن کار راحت شد و استخدام شدید، راهی تایلند شوید. اما وقتی کار پیدا کردید، باید حتما نسبت به اخذ مجوز کار اقدام کنید و بعد به منظور کار و اقامت در این کشور به تایلند سفر کنید.

آیا برای کار در تایلند نیاز به مدرک تحصیلی هست؟

خیلی از مردمی که قصد مهاجرت به تایلند و کار در این کشور را دارند، این سوال را می پرسند. اگر شما هم این سوال را دارید، باید به شما بگوییم که شما هم با مدرک و هم بی مدرک می توانید یک شغل خوب در تایلند برای خود پیدا کنید. اما به هر حال اگر مدرک تحصیلی در زمین علم، تکنولوژی، مهندسی و همین طور ریاضیات داشته باشید، به احتمال زیاد راحت تر یک کار خوب در این کشور پیدا کنید. البته اگر مدرک تحصیلی هم نداشته باشید، اما حداقل 5 سال تجربه کاری داشته باشید، باز هم پیدا کردن برای شما راحت می شود.

@val3

آیا برای کار در تایلند باید زبان تایلندی را بلد باشیم؟

خوشبختانه باید بگوییم که شما حتما برای پیدا کردن کار در تایلند نباید زبان تایلندی بلد باشید. چراکه در خیلی از کمپانی ها و شرکت های تایلند هم به زبان انگلیسی و هم به زبان تایلندی صحبت می شود. اما نکته اینجاست که اگر زبان تایلندی را بلد باشید، بهتر در این کشور پیشرفت می کنید و ضمنا زندگی هم در این کشور برایتان راحت تر می شود.

آیا بدون داشتن رزومه می توان در تایلند کار پیدا کرد؟

حالا شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که آیا پیدا کردن کار در تایلند، بدون اینکه رزومه کار در این کشور را داشته باشید، آسان است؟ حقیقتا باید این را به شما بگوییم که اصولا کارفرمایان به کسانی که قبلا تجربه کار در تایلند را داشته اند، راحت تر کار می دهند. دلیل این امر هم این است که معمولا از هر 4 خارجی، 1 نفر در ظرف 6 ماهه اول اقامت در تایلند، از مهاجرتش پشیمان می شود و از تایلند خارج می شود. به همین خاطر کارفرمایان معمولا به کسانی که قبلا در تایلند کار کرده اند، بیشتر اعتماد می کنند. با این حساب باید بگوییم که همیشه پیدا کردن دومین کار در تایلند، از پیدا کردن اولین کار راحت تر است. پس بهتر است که اگر قصد مهاجرت به تایلند را دارید، اول به یک کار ضعیف تر مشغول شوید و بعد که رزومه قوی تری پیدا کردید، به دنبال یک کار بهتر در این کشور باشید.

@val3

چگونه می توان اجازه کار تایلند را دریافت کرد؟

خوب است این را بدانید که اگر بخواهید به صورت قانونی در تایلند کار کنید، حتما باید اجازه کار این کشور را داشته باشید. اول از همه باید به این نکته توجه کنید که کار کردن در تایلند با ویزای توریستی یک کار غیر قانونی تلقی می شود. این یعنی حتی اگر با ویزای توریستی در این کشور کار پیدا کردید و کارفرمایتان هم از این مساله مطلع بود که شما ویزای توریستی دارید و ویزای کار تایلند یا اجازه کار این کشور را ندارید، باز هم نباید برای قبول کردن آن کار وسوسه شوید و حتما باید نسبت به طی کردن روال قانونی اخذ اجازه کار تایلند اقدام کنید تا بعدا با مشکل مواجه نشوید.

لازم به ذکر است که شما برای گرفتن اجازه کار باید حتما یک ویزای غیر مهاجرتی داشته باشید که برای گرفتن آن به نامه استخدام از شرکت یا سازمانی که می خواهید در تایلند در آن کار کنید، نیاز هست. وقتی که این ویزا را دریافت کردید، نوبت این می رسد که مدارک مربوطه با اخذ اجازه کار تایلند مثل مدارک شناسایی و مدارک تحصیلی را جمع آوری کنید تا بتوانید اجازه کار تایلند را دریافت کنید. ضمنا باید این را هم بدانید که شما برای اخذ اجازه کار تایلند باید مدارک نشان دهنده سلامتی خود را نیز کامل کنید و حتما چکاپ کامل سلامتی بدهید.

برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما خود به هر نقطه از جهان و ایران از جمله رزرو آنلاین بلیط هواپیما تایلند می توانید به وب سایت آذین گشت مراجعه کنید.